Esteban Posted November 18, 2022 Report Share Posted November 18, 2022 Hello there, I'm having an issue with Photoplan. Every time I want to select the module to put on the roof the program shuts down automatically. Any idea about this? Thanks in advance. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
developer_fw Posted November 23, 2022 Report Share Posted November 23, 2022 Hi Esteban, please get in contact with our customer support for getting further help: hotline (at) valentin-software.com Kind regards, Frederik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esteban Posted December 10, 2022 Author Report Share Posted December 10, 2022 Hey there, Just to let you know that the problem had to do with the atioglxx.dll. You just have to check the windows event viewer and it will tell you in which folder or file you're having the issue. You replace it (or paste it as new) and problem solved. Hope this can help someone else in the future. Kind regards, Esteban 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Holtmann Posted January 4 Report Share Posted January 4 Herzlichen Dank, Esteban, für Deinen Tipp! Damit konnte ich dasselbe Problem auf meinem Rechner (Photoplan wird beendet bei Modulauswahl ("Produktauswahl") nach 5 Monaten endlich lösen. Auf meinem Rechner war die Ursache ein fehlerhaftes Update des Grafiktreibers von AVM vom August 2022. Nach Aufspielen des aktuellen Treiberupdates von Dezember 2022 war das Problem behoben. Das Update wurde allerdings von Microsoft / Windows gleich wieder verworfen, da die Option "automatische Updates" für Apps aktiviert war. Man musste also diese Option kurzfristig während des erneuten Treiberupdates deaktivieren. Nach erfolgreichem Update und einigen positiven Photoplan-Probeläufen konnte die m. E. ansonsten ja sinnvolle Option wieder aktiviert werden. Warnung: Treiberupdates sollte nur aufspielen, wer sich damit auskennt, um Schadsoftware zu vermeiden etc. Andreas 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Esteban Posted January 5 Author Report Share Posted January 5 Hallo Andrea, Ich freue mich sehr, dass Sie meinen Rat nützlich fanden. Ich habe eine Weile gebraucht, um es herauszufinden, und ich hoffe, es kann mehr Menschen mit diesem Problem helfen. Mit freundlichen Grüßen, Diese Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.