Jump to content

No Read permission load profile


TimTU

Recommended Posts

Hello TimTU

PV*SOL is pretty simple in this regard and does only try to parse complete lines, which means you should pass only the value column.

Your file does contain three columns, timestamp start, timestamp end, value:

image.png

I attached you the file without the first two columns, but be aware that your file only contains 4919 rows.

Kind regards
Frederik

voorbeeld gebruikt 1.2___VAL.csv

Link to comment
Share on other sites

Hallo TimTU,

ich habe das mit dem Lastprofil auch gerade gemacht. Du änderst die csv-Datei derart ab, dass nur noch die erste Spalte übrig bleibt mit Daten - die Lastdaten. Und zwar von der ersten Zeile an. Andere Daten werden nicht für das PVSol-Programm gebraucht, bzw. sind nur störend. Bitte achte darauf, dass du das richtige Zeitintervall (z. B. 15 Minuten), die richtige Anzahl von Tagen und den richtigen Startzeitpunkt angibst, z. B. das richtige Jahr. (Hintergrund: Es könnte ja ein Schaltjahr sein, wie etwa 2020 es war.) In einer Zeile beim letzten Gang schreibt dir das Programm die genauen Datensätze, also Zeilen, vor, die in der csv-Datei dafür stehen müssen. Die csv-Zeilen müssen auch von der Anzahl her genau mit dem Wert im Menü übereinstimmen. Wenn das der Fall ist, und du die Datei vor dem Import noch geschlossen hast (wichtig!), dann müsste es klappen. Viel Erfolg dabei.

LG Ronny

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...