Jump to content

Verschattung von umliegenden Gegenständen mit Ertragsberechnung?


Sarah_77

Recommended Posts

Hallo, ich bin gerade dabei und wollte eine PV-Sol für ein Kunden-Projekt erstellen. Um den bestmöglichen Ertrag herauszufinden, habe ich nun mehrere Kombinationen der Dachflächen getestet. Direkt neben dem Haus auf der SW Seite steht ein recht großer Baum. Diesen habe ich auch eingezeichnet. Nun zu meiner Frage: wird die Verschattung, die der Baum auf die Modulfläche wirft, in der Ertragsberechnung mit berücksichtigt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...